Cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning

Als je een gesprek moet voeren met de gemeente of een instantie kan het fijn zijn als er iemand met je meegaat. Als er niemand uit he omgeving kan of geschikt is, kan je een beroep doen op een cliëntondersteuner. 

Een cliëntondersteuner denkt met je mee, helpt je jouw situatie op een rijtje te zetten en
geeft daarbij zo nodig informatie en advies. Dit kan gaan om vragen op allerlei gebieden:
wonen, inkomen, werk of dagbesteding, zorg, onderwijs, opvoeding en contacten.

Een cliëntondersteuner kan helpen bij het voorbereiden op en voeren van het
keukentafelgesprek, bij een eventuele beroepsprocedure en bij het zoeken en vinden van
de hulp en steun die bij jou en de situatie past. De cliëntondersteuner is onafhankelijk, het is
iemand die naast jou staat en jou steunt!

Hoe werkt het?
• Je neemt contact op met De Boei en vraagt om een cliëntondersteuner
• De cliëntondersteuner neemt contact op voor een afspraak
• Je bespreekt samen de vragen die je hebt
• Samen met de cliëntondersteuner kijk je wie er van uit je eigen netwerk mee kan
denken
• Indien van toepassing bespreek je met je cliëntondersteuner het gesprek voor dat je
hebt met de gemeente of een instantie en voert samen het gesprek
• Je maakt eventuele vervolgafspraken

Meer informatie over cliëntondersteuning? Neem contact op met Hetty of Marloes via de gegevens in de linkerkolom.