Cliënten Informatiepunt

Cliënten Informatiepunt (CLIP)

CLIP 

Voor alle vragen op het gebied van financiën, wonen, wonen, zorg, welzijn en vervoer kunnen alle inwoners van Bunschoten terecht bij de vrijwilligers van het CLIP. Iedere werkdag zitten er drie vrijwilligers klaar om mee te denken met verschillende vraagstukken. 

Voorbeelden van vragen die gesteld worden:

  • Kom ik aanmerking voor huur- of zorgtoeslag?
  • Waar kan ik terecht als ik meer zorg nodig heb?
  • De zorg voor mijn kind valt mij zwaar. Waar kan ik hulp krijgen?
  • Wie kan mij helpen met mijn belastingaangifte?
  • Er is iemand aan de deur geweest en nu heb ik een abonnement afgesloten en ik wil er vanaf. Wat nu?

De vrijwilligers van het CLIP hebben kennis van de sociale kaart van Bunschoten en weten bij wie u moet zijn met uw vragen. 

Formulierenhulp

Als aanvulling op het aanbod van het CLIP is de Formulierenhulp. Deze vrijwilligers helpen met het invullen van formulieren. Denk hierbij aan formulieren om toeslagen of bijstand aan te vragen. Ook kunnen ze helpen met het opstellen van een bezwaarschrift.

Op Orde

Mensen die hulp nodig hebben met het ordenen van hun administratie kunnen een beroep doen op de vrijwilligers van Op Orde. Om verschillende redenen kan de post zich soms zo ver opstapelen dat het overzicht zoek raakt. Hierdoor raken mensen het zicht kwijt op hun admnistratie en weten niet meer welke facturen nog betaald moeten worden. De vrijwilligers van Op Orde zoeken de post uit en bedenken samen met u een systeem om de post voortaan te ordenen. 

Het CLIP heeft iedere morgen spreekuur van 9.00-11.00 uur (Dienstencentrum in De Haven, Op de Ree 161) en via telefoonnummer 033-2992922